SKĄD SIĘ BIORĄ BŁĘDY?.

Wstęp i odpowiedz na pytanie
Błędy biorą się z :
1
niewystarczającego mówienia
Niewystarczającego czytania
Niewystarczającego słuchania
Niewystarczającego pisania
Niewystarczającego śpiewania, recytowania i uczenia się klasyki literatury na pamięć
Czyli z braku praktyki , ćwiczeń i nauki i kontaktu z kulturą
2
Z nawyków błędnych z dzieciństwa
(Słuchanych błędów )
3
Niewystarczającego czucia języka i powiązania z matrycą mowy
To mamy u obcokrajowców , u ludzi o języku oddalonym od matrycy indoeuropejskiej jak uczą się starożytnego,
u ludzi którym brak ćwiczeń , praktyki , jak wyżej pisałam , oraz brak kontaktu Z NATURĄ KTÓRA TEŻ PRZECHOWUJE DOBRE WIBRACJE
To czucie jest zaburzone w językach oddalonych bardziej od źródła np post łacińskich
4 Z WIERNOŚCI MATRYCY MOWY !!
CZYLI NIE SĄ BŁĘDAMI DE FACTO
np szłem
……………………………..
Robimy z synem ćwiczenia z języka polskiego – liceum.
Chodzi o okreslenie typu błędów językowych.
Dostaję białej gorączki !!!
NIE CHCIAŁAM DOTYKAC TEGO TEMATU W GRAMATYCE ZREFORMOWANEJ, ale chyba nie będę miała wyjścia.
Jest obecny mocno zarówno w szkołach jak i w necie.
Podstawowy problem chaosu w gramatyce i języku to przyporzadkowania nazwy problemu do problemu. Bez nazwania problemu nie rozwiążemy problemu.
Ludzie nie wiedzą JAKIE ELEMENTY TWORZĄ JEZYK
NIE MAJĄ SWUADOMOSCI JAK TWORZĄ TEKSTY…
gdy się kończy 12 lat, trzeba stać się tego świadomym by doskonalić tworzenie wypowiedzi. Bo mówienie jest automatyczne , ale doskonała mowa jest efektem świadomej pracy.
Gramatyka i struktura języka więc też
jest spiralna i dzieli się :
Idziemy od najmniejszego do największego
1 głoska litera
Fonetyka -Głoskownia (wymowa) i Ortografia (zapis )
2 morfem zgłoska (kawałki słów)
Morfologia -Słowotwórstwo (budowanie słów z kawałków słów oraz doklejanie kawałków słów w celu kategoryzacji i różnicowania znaczeń )
3 końcówki fleksyjne słów
Fleksja Odmiana (wymiana końcówek słów w celu utworzenia powiązań między słowami i różnicowania znaczeń )
3 słowo
Semantyka – znaczenie słów , etymologia – pochodzenie
4 bazowe grupy słów (części zdania)
Frazeologia – słowa powiązane specyficznym znaczeniem, ustalone powiązania wynikające z tradycji i / lub natury matrycy)
5 zdania
Składnia – Budowanie zdań (składanie)
6 wypowiedź
Stylistyka (style wypowiedzi przypisane do grup, miejsc, zawodów, sacrum profanum – oficjalne, potoczne
……
NIE MIESZAJCIE DZIECIOM W GŁOWACH ANI SOBIE
BŁĘDY SĄ TAKIE JAK POWYŻSZE CZĘŚCI JEZYKA
NIE MA ŻADNYCH INNYCH NIELOGICZNYCH I WYDUMANYCH KATEGORYZACJI
zwłaszcza nie ma określeń wewnątrz i zewnątrz systemowe czy językowe.
Również podział w języku na GRAMATYKĘ I NIE-GRAMATYKE JEST SZTUCZNY
Wszystko co dotyczy języka to umiejętności :
Mówienia
Czytania
Pisania
Rozumienia mówionego
Rozumienia czytanego
Rozumienia pisanego
TO SA SPRAWNOŚCI
Wszystko co dotyczy STRUKTURY JEZYKA TO GRAMATYKA
czyli wszystkie wymienione na początku dzialy
BŁĘDY MAMY :
1 fonetyczny – zła wymowa
2 ortograficzny – zły zapis
3 słowotwórczy (źle utworzone słowo lub dobrze utworzone ale nie w uzusie nie używane dotychczas – zwykle to neologizm)
4 fleksyjny (źle odmienione słowo, zła końcówka w wyrażeniu frazeologicznym )
5 Semantyczny – nieodpowiednie słowo w danym miejscu
6 Frazeologiczny – złe powiązania słów, niedpowiednie słowa powiązane ze sobą choć semantyka może się zgadzać , mogą być bliskoznaczne (nie chodzi o końcówki )
7 Składniowy (źle zbudowane zdanie, źle rozdzielone przecinkami części zdania – rozdzielamy frazale, a szczególnie frazale wtrącone )
8 Stylistyczny (nieodpowiedni styl do typu wypowiedzi, sytuacji)
Przykłady
1 japko
2 bul (głowy )
3 śliczniutek niewyględny badziumek bawiarnia –mowimy bawialnia, kordła – kołdra )
4 ja umię , oni umią (to są obecne błędy a rzeczywiście dawne formy poprawne) , Witam Panom (Panów ) (ale Kłaniam (się ) Panom
5 ratowanie ludzi to bardzo humanistyczne działanie (zamiast humanitarne)
6 gromki płacz (zamiast gromki krzyk, płacz może być głośny i tyle, nie kojarzymy płaczu z gromem )
7 Wychodząc z domu, padał deszcz. (Gdy wychodziłem z domu, padał deszcz)
Tłumaczę, to choć jak zwykle nie mam pewności czy, zostanę zrozumiana.
Zamiast – Tłumaczę to, choć, jak zwykle, nie mam pewności, czy zostanę zrozumiana.
(RADA – LEPIEJ NIE STAWIAĆ PRZECINKÓW WCALE, NIŻ ŹLE)
8 Cześć Pani Konsul,
Zwracam się z uprzejmą prośbą o wykombinowanie czegoś i szybkie załatwienie mojego problemu..
😉
PS KAŻDY ROBI CO JAKIŚ CZAS BŁĘDY TAKŻE
Z POŚPIECHU
ZE ZMĘCZENIA
Z LEKCEWAŻENIA (medium przekazu czyli np pisze mniej starannie w necie a starannie w artykułach, książkach, w pracy )
————
Joanna Chołuj JC Lady Łada
Coach Nauczyciel Wiedźma Ario-Słowiańska
Przynosi ario-słowiańską transformację życia i myślenia
Pomoże Ci:
*zrozumieć swoją osobowość oraz życiowe powołanie
*przejść od toksycznych schematów do zdrowego związku
*kreować swój dobrostan dzięki odpowiednim wibracjom słów
*wychować i wykształcić mądre i wolne dzieci
WEJDŹ NA STRONĘ, BY POZNAĆ SZCZEGÓŁY
WhatsApp +48605663939