NOWY ROK SZKOLNY

CZYLI ŚWIĘTUJEMY ZNÓW NASZĄ EDUKACJĘ DOMOWĄ I KONSEJWENCJE JEJ STOSOWANIA OD OŚMIU LAT

1
Zaczęłam edukację dzieci od momentu gdy urodziły się . Uważam ŻE WTEDY WŁAŚNIE ZACZYNA SIE JUZ EDUKACJA DOMOWA
Stosowałam globalną naukę czytania, bity inteligencji, globalną matematykę acz nie byłam tak konsekwentna jak to zalecał Glen Doman (skutek przeprowadzek, podróży, trudnych moich związków )
Obaj chłopcy jednak sami zainicjowali naukę czytania i pisania ok 4 roku życia.
Uczyłam też od urodzenia minimum dwu języków, najpierw globalnie i immersyjnie do 7 roku życia wedle zasad Domana i Helen Doron
2 wprowadziłam naukę w praktyce muzyki, śpiewu, rytmu, sztuki i zapłaciłam dzieciom lekcje gry na instrumencie , starszy pianino, młodszy skrzypce metodą Suzuki
3
Ze względu na ilość mojej pracy starszy poszedł do niani potem do przedszkola ale wybrałam tradycyjne, w lesie, bez nacisku na naukę a z naciskiem na swobodną zabawę dzieci
Młodszy nie zna przedszkola
ŻŁOBEK W OGÓLE POMINĘ MILCZENIEM JAKO OPCJĘ EDUKACYJNĄ BO NIE MAM NIC POZYTYWNEGO O NIM DO POWIEDZENIA U ZAWSZE OMIJAŁAM SZEROKIM ŁUKIEM. TO TRAGEDIA DLA DZIECKA
4 formalna edukacja szkolna.
Starszy i młodszy zaczęli w wieku 7 lat
Starszy zaczął od najstarszej szkoły edukacji domowej w Polsce Salomon , potem przeniosłam do Sokratesa.
Młodszy poszedł do szkoły domowej Sokrates od początku i jest w drugiej klasie. W związku z podróżą zdał egzamin na koniec pierwszej klasy w listopadzie czyli dwa miesiące po rozpoczęciu formalnego roku szkolnego w pierwszej swojej klasie.
I chce Wam powiedzieć, że zdał świetnie dlatego że uczyłam go moimi metodami i w duchu filozofii wolnej edukacji ale i dyscypliny nauki.
Zdał także dlatego dobrze, że UCZEŃ PIERWSZYCH DWU KLAS NIE POTRZEBUJE TYSIACA GODZIN SIEDZENIA W ŁAWCE SZKOLNEJ BY COŚ UMIEĆ.
dużo bardziej rozwijają metody wyżej podane oraz trochę pracy z podręcznikami i programem nauczania czyli podstawa programowa. Rodzic musi ją znać ale często to się przekłada na sprawdzenie programu nauki i przejrzenie testów egzaminacyjnych z poprzednich lat dla danej klasy..
Starszy syn był w piątej klasie w Szkole waldorfskiej. W ósmej zdecydowaliśmy się na państwowa podstawówkę z tradycjami i nauczycielami starej szkoły i tradycyjnych wartości w naszej małej miejscowości Świder k Otwocka
Zdał z łatwością egzaminy osmioklasisty. W czasie nauki nie miał problemów. I nie miał tzw. korków
………
Niektóre Efekty niezależnej nauki :
Moje dziecko starsze wciąż używa form starożytnego polskiego. Starsze też ich używało ale przedszkole wiele zmieniło, niestety. ZAPAMIETAJCIE TO
Młodszy syn nie ma kontaktu z nikim kto używałby tych dziś „niepoprawnych” form. Używa ich więc dzięki swojej aktywnej matrycy języka i mojej małej ingerencji (poprawianiu).
Mamy edukację domowa więc i tu nie ma wpływu ibdoktrynacyjnego jeśli chodzi o język.
Od jego ośmiu lat zaczęłam go uświadamiać jakie są obecnie akceptowane formy jednak stare formy są u niego silne..
Jest to eksperyment … Ostatecznie starożytny język musi się kiedyś odrodzić. Uważam że rodzic się będzie coraz więcej dzieci w buntowniczej energii. Można je nazywać indygo, nowej ziemi, nowej ery, ADHD , nadpobudliwe, leworęczne, nadwrażliwe , zbuntowane
To one uratują świat przez upór i powrót do starożytnej wiedzy ale my musimy te dzieci urodzić, dać warunki życia w wolności, z dala od systemu NWO, i odpowiednio wychować
Moje dziecko mówi
Spojrzyłem na to …
To aspekt Jednokrotny (ciągły) niedokonany JK NK
Forma przeszła
Obecnie mówimy ŹLE:
Spojrzałem na to
Forma jest aspektu wielokrotnego niedokonanego WK NK
To sugeruje, że spoglądanie było wielokrotne, wiele razy patrzyliśmy ale sens mamy że spojrzenie było JEDNO
PODOBNIE W PRZYPADKU FORMY myśliłem
Moje dziecko mówi „umią”
Bo właściwe formy koniugacji pierwszej
jednokrotnej to
umię
umiesz
Umie
Umiemy
Umiecie
Umią
UMIEJĄ – JEST CAŁKOWICIE NIEPOPRAWNE
jest to efekt kontaminacji typu czasownika pierwszego
Umieć
z typem drugim
Umiejeć
Który zanikł dla tego czasownika
Pozdrawiam i życzę powodzenia w nauce
🙂
Zapraszam do kupienia mojego
* Podręcznika do gramatyki polskiej zreformowanej
Oraz na
• Kurs polskiej gramatyki zreformowanej
Oraz na
• Konsultacje – jak wychować i nauczać dzieci aby były niezależne i inteligentne
Related Articles