Idealna szkoła

Gdyby nie to że jestem samotną matką min dwulatka, byłabym śmielsza w spełnianiu marzeń

A marzeniem moim jest stworzenie takiej szkoły, która łączyłaby wszystkie wypracowane dotychczasowe koncepcje wolnościowe, które tak naprawdę tylko w całości tworzą pełnię.

Właściwie tworzę taką mikroszkołę teraz, bo widzę że tylko tak, w domu mogę ją tworzyć

Elementy są takie

wolność , demokratyczność (realizuje to szkoła demokratyczna np. A.Araszkiewicza),wspólnota

natura, kontakt z naturą, przebywanie na zewnątrz dużo – leśna szkoła Bukowy dom to realizuje, oraz Finlandia, Szwecja 🙂

– NVC – porozumienie bez przemocy – powyższe realizują. Chyba nie da się bez tego w takich szkołach. A nawet jest w okolicach piaseczna szkola nvc, ale znów.. nie ma innych elementów.

samostanowienie, samodzielność, autonomia uczenia się – dwie powyższe realizują

jezyki ! – nie wiem jak robią to powyższe szkoły, Edukacja przygodowa w Zalesiu ma native speakera – ale to nie wystarcza, by zdać (przykręcone zasady!) egzaminy ani poprawnie płynnie mówić, w sumie to mój Omnibus realizuje języki lepiej bo łączy nativa – z przekazem podstawy programowej – projektowo, zabawowo. Dla mnie, języki są niesamowicie ważne.  Aby być świadomym świata, być na bieżąco z historią alternatywną, prawdziwym życiem, rozumieć wykłady po angielsku, francusku, hiszpańsku, niemiecku, trzeba znać języki. Co więcej, także inne języki słowiańskie, choćby rosyjski!

świat obrazów, niby sztuka, ale nie tak płytko potraktowana – organizowanie zajęć na temat okultyzmu (czym NAPRAWDĘ JEST) , symboli, archetypów, historii, geografii, fizyki. Coś na zasadzie bardziej klubu dyskusyjnego, no ale ktoś musiałby te tematy zainicjowac, same do głowy nie przyjdą. Ja je inicjuję przy każdej okazji – choćby jak syn ogląda Ninjago i Nexo.. Zatrzęsienie odniesień do literatury, archetypów, mitów, religii, symboli, okultyzmu, podprogowych informacji, product placement itd! Można wziąc pierwszy film z brzegu, i jest tego mnóstwo. Alternatywna szkoła powinna mówic o tym co się dzieje w grach komputerowych i filmach. Ja nie sądze by dzieci same do tego doszły, do czego doszli alternatywni badacze po wielu latach.

duchowość? Religia? – szkoła demokratyczna Andrzeja Araszkiewicza ma otwartą postawę – zaprasza przedstawicieli różnych religii, fajnie. Tez mysle że to powinno być na zasadzie klubu dyskusyjnego – z filozofią i etyką włącznie

eko .. jedzenie .. dieta? Zdrowie? Zioła – częściowo realizuje to szkoła leśna. Ja rozumiem, że oni poszli w kierunku szkoły, bo się tego jedzenia nie dało zorganizować w postaci klubu unschoolingowego (sanepid ma obiekcje jak się oficjalnie gotuje, podaje posiłki, inaczej trzeba to robić.. po cichu). Nie wiem jak u nich z edukacją nt zdrowia, ale już samo bycie blisko natury pokazuje wiele kwestii, owoce z sadu i jedzenie tez pewnie mają eko

Dla MNIE WYJŚCIEM BYŁA BY EKOWIOSKA No i takiej szkoły nie ma nigdzie – żeby była w ekowiosce, i żeby spełniała wszystkie powyższe warunki.. Cóż, może Cohabitat coś takiego stworzy, ale oni są grupą dość mlodych ludzi, a nie rodziną..

bo cohabitat takie wioski tworzy, poza tym jest Bosa Stopa, ale nie wiem czy oni wciąż działają, te dwie dają jednak głównie warsztaty, jest pani Łopata z mężem, ale oni są zainteresowani tylko ideą ekowioski..

NIE MA W TYM WSZYSTKIM SPÓJNOŚCI.

a z drugiej strony.. absolutnie wszyscy odnoszą się do Andre Sterna, który? nie chodził do żadnej ! szkoły… Tyle że to było ileś lat temu, i teraz powrót do natury i świadomość świata jest coraz bardziej niezbędna, chyba że komuś jest obojętne czy.. będzie NWO czy nie.

linki

Cohabitat fundacja

szkoła lesna

………..

ps komentarz z roku 2019. Zapewne już wtedy myślałam, że powinna powstać szkoła słowiańska, która połączy te wszystkie elementy.