Idealna szkoła
Gdyby nie to że jestem samotną matką min dwulatka, byłabym śmielsza w spełnianiu marzeń
A marzeniem moim jest stworzenie takiej szkoły, która łączyłaby wszystkie wypracowane dotychczasowe koncepcje wolnościowe, które tak naprawdę tylko w całości tworzą pełnię.
Właściwie tworzę taką mikroszkołę teraz, bo widzę że tylko tak, w domu mogę ją tworzyć
Elementy są takie
– wolność , demokratyczność (realizuje to szkoła demokratyczna np. A.Araszkiewicza),wspólnota
– natura, kontakt z naturą, przebywanie na zewnątrz dużo – leśna szkoła Bukowy dom to realizuje, oraz Finlandia, Szwecja 🙂
– NVC – porozumienie bez przemocy – powyższe realizują. Chyba nie da się bez tego w takich szkołach. A nawet jest w okolicach piaseczna szkola nvc, ale znów.. nie ma innych elementów.
– samostanowienie, samodzielność, autonomia uczenia się – dwie powyższe realizują
– jezyki ! – nie wiem jak robią to powyższe szkoły, Edukacja przygodowa w Zalesiu ma native speakera – ale to nie wystarcza, by zdać (przykręcone zasady!) egzaminy ani poprawnie płynnie mówić, w sumie to mój Omnibus realizuje języki lepiej bo łączy nativa – z przekazem podstawy programowej – projektowo, zabawowo. Dla mnie, języki są niesamowicie ważne. Aby być świadomym świata, być na bieżąco z historią alternatywną, prawdziwym życiem, rozumieć wykłady po angielsku, francusku, hiszpańsku, niemiecku, trzeba znać języki. Co więcej, także inne języki słowiańskie, choćby rosyjski!
– świat obrazów, niby sztuka, ale nie tak płytko potraktowana – organizowanie zajęć na temat okultyzmu (czym NAPRAWDĘ JEST) , symboli, archetypów, historii, geografii, fizyki. Coś na zasadzie bardziej klubu dyskusyjnego, no ale ktoś musiałby te tematy zainicjowac, same do głowy nie przyjdą. Ja je inicjuję przy każdej okazji – choćby jak syn ogląda Ninjago i Nexo.. Zatrzęsienie odniesień do literatury, archetypów, mitów, religii, symboli, okultyzmu, podprogowych informacji, product placement itd! Można wziąc pierwszy film z brzegu, i jest tego mnóstwo. Alternatywna szkoła powinna mówic o tym co się dzieje w grach komputerowych i filmach. Ja nie sądze by dzieci same do tego doszły, do czego doszli alternatywni badacze po wielu latach.
– duchowość? Religia? – szkoła demokratyczna Andrzeja Araszkiewicza ma otwartą postawę – zaprasza przedstawicieli różnych religii, fajnie. Tez mysle że to powinno być na zasadzie klubu dyskusyjnego – z filozofią i etyką włącznie
– eko .. jedzenie .. dieta? Zdrowie? Zioła – częściowo realizuje to szkoła leśna. Ja rozumiem, że oni poszli w kierunku szkoły, bo się tego jedzenia nie dało zorganizować w postaci klubu unschoolingowego (sanepid ma obiekcje jak się oficjalnie gotuje, podaje posiłki, inaczej trzeba to robić.. po cichu). Nie wiem jak u nich z edukacją nt zdrowia, ale już samo bycie blisko natury pokazuje wiele kwestii, owoce z sadu i jedzenie tez pewnie mają eko
– Dla MNIE WYJŚCIEM BYŁA BY EKOWIOSKA No i takiej szkoły nie ma nigdzie – żeby była w ekowiosce, i żeby spełniała wszystkie powyższe warunki.. Cóż, może Cohabitat coś takiego stworzy, ale oni są grupą dość mlodych ludzi, a nie rodziną..
bo cohabitat takie wioski tworzy, poza tym jest Bosa Stopa, ale nie wiem czy oni wciąż działają, te dwie dają jednak głównie warsztaty, jest pani Łopata z mężem, ale oni są zainteresowani tylko ideą ekowioski..
NIE MA W TYM WSZYSTKIM SPÓJNOŚCI.
a z drugiej strony.. absolutnie wszyscy odnoszą się do Andre Sterna, który? nie chodził do żadnej ! szkoły… Tyle że to było ileś lat temu, i teraz powrót do natury i świadomość świata jest coraz bardziej niezbędna, chyba że komuś jest obojętne czy.. będzie NWO czy nie.
linki
………..
ps komentarz z roku 2019. Zapewne już wtedy myślałam, że powinna powstać szkoła słowiańska, która połączy te wszystkie elementy.