Praca nad czasownikami.
Pierwsza kartka – to 3h siedzenia na podłodze i myślenia.
Czy wiecie jak nasz język jest porażająco LOGICZNY?
Nie ma przypadków. To znaczy nie ma że forma powstała przypadkiem. Broń Boże. I jest pełen potencjał ZAWSZE do tworzenia i odtworzenia form.
Jedyny problem to że wyrzucono aspekty gramatyczne i nieswiadome jest używanie słów.
No i nikt nie spojrzał na wszystko holistycznie. To jest u prof Szobera ale on z tym dalej nie poszedł. I było w 16 w jak tworzyli pierwsze gramatyki.
Są trzy typy czasowników:
Proste wykonywanie czynnosci
Czynnosc utrwalona jako stan lub cecha
Czynnosc jako pelnia i zamkniety proces
Kazdy ma zKONKRETNE WSTAWKI WROSTKI
DO tego dodaje sie koncowki koniugacji
WSZYSTKO JEST TAK MEGA LOGICZNE ŻE NIE WIEM KTO TO WYMYŚLIŁ ALE CHYBA NIE SLOWIANIE
TEN JEZYK MUSIAŁ BYĆ DANY PRZEZ PIERWOTNĄ WYŻSZĄ CYWILIZACJĘ TYPU ATLANTYDZI ITD..
To takie dziedzictwo.
To jest zbyt GENIALNE.
nie rozumiecie o co mi chodzi ale kiedys zrozumiecie.
Teraz wykorzystujemy jakąś 1/10 tego potencjału albo mniej. I pomieszalismy szablony… Ale nieważne…
Mam lub bede mieć:
Gramatykę polską
Gramatykę porównawczą
Tablice czasowników i cwiczenia gramatyczne
Ortografia, słownik słów i dialogi.
I to będzie baza dla kursu jezyka polskiego.
Myślę że NIE BEDZIE WYDANIA POLSKIEGO W OGÓLE. TAK MÓWI ROZSĄDEK. Kto mi cos wyslal (pieniadze) dostanie z Amazona bo i tak bede tam zamawiać dla kilku waznych w ruchu slowianskim osób.
Tak naprawdę bardzo duże zainteresowanie słowiańskim jezykiem w sensie matrycy i pochodzenia jest wśród Słowian roznych narodowosci czesto POŁUDNIOWYCH SŁOWIAN. I wsrod Amerykanów.
Polacy CO PRZYKRE NIE CENIĄ I NIE ROZUMIEJĄ WLASNEGO JEZYKA I SĄ TOTALNIE ZINDOKTRYNOWANI…
Nie widze potencjalu.
Widzę zaś potencjal docelowo na UNIWERSYTETACH.
I dotrę tam. Z wykladem. Bo uczyc bede we wlasnej szkole tylko.
POTENCJAŁ I ZAINTERESOWANIE JEST
WE WSZYSTKICH NP AMERYKANSKICH FRANCUSKICH
POLUDNIOWO SLOWIANSKICH
ALE NIE W POLSCE
JESZCZE NIE…
DLACZEGO? bo Polacy:
Chca wszystko zavdarmo
Chcą niby wiedziec ale zachowac status quo
Skupiają sie na etymologii – co jest ok ale to wycinek problemu
ALE DAJE ZROZUMIENIE
Skupiają sie na pisowni ortografii glagolicy ZNAKACH co jest ok ale to znow wycinek problemu
TO DAJE POCZUCIE BLISKOSCI Z JEZYKIEM
PELNE ZROZUMIENIE
I REWOLUCJĘ W NAUCZANIU GRAMATYKI I W OGOLE POLSKIEGO DA TO CO ROBIĘ