• Kreative Therapeutic CirKles

KTK

Kreatywne Terapeutyczne Kręgi

Baja

Kiedyś cała STARA WIEDZA była dostępna dla wszystkich. Była ona w CENTRUM ŚWIATA  i stamtąd promieniowała na CAŁY ŚWIAT. Jednak stary świat zaginął / został zniszczony. Wiedza próbowała się uchronić i przetrwać na obrzeżach świata, w miejscach niedostępnych, w podziemiu, w lesie, w starych bibliotekach i umysłach starych dusz. Musiała przeczekać kali jugę, trudne czasy. I teraz nadchodzi WIELKA ZMIANA, zmiana świadomości. Nowe myślenie odczuwanie i istnienie pozwala STAREJ WIEDZY wyjść z podziemia i pokazać, że istnieje. Postanowiłam zebrać okruchy starej wiedzy. Przekazać je w dostępnej formie, bo nie czas już na rytuały skomplikowane i wtajemniczenia. Czas podnoszenia świadomości idzie. Postanowiłam, że ta seria książek i narzędzi do pracy indywidualnej i w kręgu terapeutycznym trafi do ŚWIATA. Mam nadzieję, że pomoże Wam w odczuciu co jest bliskie, co pasuje, co pomaga. Nie mamy stawać się omnibusami. Mamy znaleźć odpowiednie dla siebie narzędzia rozwoju duszy i naprawić to co boli. I iść w świat by naprawiać to, co zepsuliśmy.

Jestem Doradcą, Pisarką, Matką i Edukatorką Domową. Tworzę filmy, piszę książki, prowadzę regularne warsztaty teraepeutyczno-kreatywne.

Dzielę się moją wiedzą i wieloletnim doświadczeniem.

Pomagam też indywidualnym osobom oraz grupom – w rozwiązaniu powstałych problemów. Pracuję szczególnie z konfliktami zaistniałymi w klasach szkolnych oraz w rodzinach.

W czasie warsztatów korzystam z własnych projektów, książek i narzędzi terapeutyczno-kreatywnych, które są dostępne też do kupienia i pracy samodzielnej.

Znajdziesz wszystkie aktualne informacje dotyczące planowanych WARSZTATÓW KTK w zakładce SKLEP i na Facebooku JC LAdy Alternative Education.

KTK Kreatywno Terapeutyczne Kręgi

SĄ DWA TYPY KTK:

  • KTK STACJANARNE (FRANCJA. GRAFIK dostępny w zakładce Shop oraz w wydarzeniach na FB)
  • KTK WYJAZDOWE (GRAFIK dostępny w zakładce Shop oraz w wydarzeniach na FB. Można również zgłaszać zamówienia na takie warsztaty – email: shop@joannacholuj.pl )
Kreatywne Terapeutyczne Kręgi KTK – Tematy Warsztatów Stacjonarnych i Wyjazdowych

Warsztat miejscowy czy też zamiejscowy obejmuje w sumie 2 dni :  1 dzień 5h warsztatów popołudniowych (zwykle 12-14.00 , przerwa, 15 – 18.00). Następnego dnia rano oferuję 1 godzinę przeznaczoną na pytania-odpowiedzi dla uczestników warsztatu dnia poprzedniego. To wartościowy system, bo noc daje wiele refleksji i nowe podejście do życia.

  • 1. Po co nam mitologia? (dla dorosłych, dla dzieci i nastolatków z rodzicami)

Prezentacja multimedialna – Koło Bogów Słowiańskich. Koło Bogów wedyjskich. Podobieństwa i różnice. Koncepcja cyklu roku, rytuałów przejścia, jing jang. BAJA o Bogach Słowiańskich, o braciach miesiącach. Tworzenie terapeutycznego kręgu. Praca z archetypami bogów słowiańskich, wedyjskich i innych, i archetypami we własnym życiu.

  • 2. Dziedzictwo starych ksiąg (dla dorosłych, dla dzieci i nastolatków z rodzicami)

Prezentacja multimedialna – Fragmenty starej literatury w oryginalne i w tłumaczeniach. Recytacje i melorecytacje. Kontakt z tekstem i samodzielna analiza, poznanie, czytanie, melorecytowanie. Bohaterowie starej literatury, ich ideały i przekaz dla świata. Co dla nas bliskie, co odległe? Jaką postacią jestem? Jaką kulturą. Tworzenie terapeutycznego kręgu. Medytacja regressingowa i przywoływanie swojej dawnej obecności w innych kulturach w innych inkarnacjach.

  • 3. Wsparcie duchowego świata ((dla dorosłych, dla dzieci i nastolatków z rodzicami)

Prezentacja multimedialna – anioły i postaci pomocne lub złośliwe z duchowego świata. Modlitwy z różnych kręgów kulturowych, techniki ochronne. Tworzenie terapeutycznego kręgu, przyzywanie pomocnych postaci duchowego świata, dzielenie się swoim aktualnym stanem duchowym, wróżby słowiańskie i ofiarowanie dla Dziadów Przodków. Praktyczna nauka modlitw i technik ochronnych. Odnajdowanie swojego anioła stróża.

  • 4. Szanujmy swoje zdrowie (dla dorosłych, dla dzieci i nastolatków z rodzicami)

Prezentacja multimedialna – duchowy wszechświat, człowiek jako cześć duchowego ekosystemu. Człowiek wg da Vinci. Człowiek wg Rudolfa Steinera. Ciała człowieka. Czakry. Koncepcja permakultury, minimalizmu, zero waste. Człowiek w środowisku. HArmonia. Czynniki zaburzające harmonię człowieka – powody choroby – wedlug Tradycyjnej Medycyny Chińskiej. Koncepcja żywiołów. Środki zaradcze – Kuchnia pięciu przemian, zielarstwo, życie w harmonii z cyklami i porami. Tworzenie kręgu terapeutycznego. Art terapia, mantry lecznicze. Szukanie swojego żywiołu i typu ciała wg ajurwedy. Poznanie metody recall healing.

  • 5. Wychowanie małego człowieka (dla dorosłych, dla rodziców z bardzo małymi dziećmi; jest również wersja zaadaptowana dla nastolatków – szukanie własnych talentów i rozwijanie potencjału)

Prezentacja multimedialna – czym jest geniusz, pasja, talent, karma poprzedniego wcielenia, dzieci indygo. Jakie są opcje alternatywnego wychowania małego człowieka (Juul, antypedagogika, koncepcja Steinerowska, słowiańska, szamańska indiańska, wolne dzieci, dzieci lasu, Rodziecielstwo Bliskości, Pokojowe rodzicielstwo, edukacja globalna). Tworzenie terapeutycznego kręgu. Odkrywanie ekosystemu rodziny. Jakim rodzicem jestem. Kim jest moje dziecko. Typy temperamentów/żywiołów w rodzinie. Edukacja emocjonalna – praktyczna nauka Porozumienia bez przemocy. Praktyczna nauka globalnej edukacji od urodzenia, prawopółkulowej edukacji, wielojęzyczności i rozwijania potencjału dziecka  z uwzględnieniem jego dobra oraz jego ważnych faz rozwoju (R.Steiner, Shichida, Sztetinin, Doron, Doman, Polgar).

  • 6. Jaka edukacja? (dla dorosłych, dla dzieci i nastolatków z rodzicami; również wersja dla starszych nastolatków samodzielnie zarządzających swoją edukacją domową)

Prezentacja multimedialna – typy edukacji alternatywnej: szkoła Waldorf-Steiner, wolna, demokratyczna, domowa, unschooling, szkoły Krishnamurti , koncepcja Andre Stern, Sugata Mitra, tech schools, słowiańska, leśna, trivium, sir Ken Robinson, budząca się szkoła, Sztetinin i edukacja prawopółkulowa. Tworzenie terapeutycznego kręgu. Praktyczne nauczanie prowadzenia edukacji domowej metodą projektów i wartości/archetypów. Praktyczna nauka kilku elementów pedagogiki R.Steinera, koncepcji Trivium oraz Słowiańskich zagajników – do wykorzystania w domu albo w szkole.

  • 7. Twoja kreatywność  (dla dorosłych, dla dzieci i nastolatków z rodzicami, lub -wersja tylko dla nastolatków, ;lub – wersja tylko dla dzieci

Prezentacja multimedialna – Czym jest kreatywność, czakry człowieka, koncepcja działania człowieka w świecie (Teozofia, Antropozofia, Kabała – wola, piękno, umysł; heart mind guts).  Baśń słowiańska, bajanie słowiańskie a storytelling. PRzegląd różnego typu kreacji, ekspresji, sztuki, które wzmacniają i tworzą połączenie wola-serce-umysł (teatry świata, taniec folk, obrzędy, śpiewy tradycyjne, rękodzieło, ubrania, sztuka ulotna, mandale medytacyjne, sztuka Malort, sztuka dziecięca, kaligrafia, melorecytacje starych ksiąg). Tworzenie terapeutycznego kręgu. Praktyczne tworzenie sztuki zależnie od określonego nastroju i potrzeby, art terapia, medytacja – Formulacje Malort, kaligrafia, kreatywne pisanie, mandale ze wszystkiego, malowanie ciała henną, nauka mantr i pieśni słowiańskich z rytuałów przejścia, taniec Sufich, tworzenie lalki motanki, plecenie krajki i wianków, tworzenie pacynek/marionetek i stworzenie teatru – bajki.

  • 8. Zrozumieć siebie (dla dorosłych, dla dzieci i nastolatków z rodzicami, również wersja dla starszych nastolatków)

Prezentacja multimedialna – Przybliżenie koncepcji starożytnych i współczesnych, które pomagają poznać człowieka: archetypy Junga, kabała, eneagram, numerologia, Tarot, wielka piątka, astrologia tropikalna, chińska, wedyjska, ewolucyjna. Najstarsze bajki świata i co wynika z tych najstarszych archetypów. Tworzenie terapeutycznego kręgu. Analiza starej bajki, rozumienie jej przekazu i opisu rytuały przejścia – czwarta ćwiartka cyklu życia. Praca z archetypami Junga, kolorami, kształtami Fibonacciego, symbolami ezoterycznymi. Odkrywanie dla siebie samego z pomocą grupy – portretu numerologicznego, symboliki Tarota i horoskopu wedyjskiego, typu osobowości według koncepcji MBTI i Wielkiej Piątki.

  • 9. Harmonia wszechświata (dla dorosłych, dla dzieci i nastolatków z rodzicami, także wersja tylko dla nastolatków, oraz wersja tylko dla dzieci)

Prezentacja multimedialna – harmonia wszechświata co to jest? Człowiek da Vinci; symbole, kolory, gesty wtajemniczonych/tajnych stowarzyszeń ezoterycznych; symbole prawdawne starej wiedzy obecne na całym świecie – znaczenie. Święta geometria. Zagatka cyfry 9. Tworzenie terapeutycznego kręgu w plenerze. Medytacje na łonie przyrody, zakreślanie magicznego kręgu, oczyszczanie elementami przyrody magicznego kręgu, odnajdowanie figur Fibonacciego wokół siebie i tworzenie medytacyjnych mandali z elementów przyrody. Medytacja jedności z przyrodą.

  • 10. Po co nam MOWA? (dla dorosłych, dla dzieci i nastolatków z rodzicami)

Prezentacja multimedialna – Starożytne zapisy i różnice między nimi : głagolica, cyrylica, runy nordyckie, runy słowiańskie, vinca. Gramatyka  polska i starożytność słowiańskich języków. Oficjalna i najnowsza koncepcja rodziny języków indoeuropejskich. Tworzenie terapeutycznego kręgu. Lecznicze funkcje eurytmii, dźwięków gongów, mantr – w praktyce. Praktyczna analiza tekstów sanskryckich, słowiańskich i perskich. Wykazanie pokrewieństwa. Praktyczna nauka podstaw inter-slavic. Kaligrafia i nauka run słowiańskich i głagolicy. Zestawianie i odgadywanie pokrewieństwa liter różnych alfabetów świata.

  • 11. Przyroda duchowa (dla dorosłych, dla dzieci i nastolatków z rodzicami, także wersja tylko dla dzieci, oraz wersja tylko dla nastolatków)

Prezentacja multimedialna – Koncepcja ducha i duszy (religie, ezoterycy, Rudolf Steiner). Co to jest przyroda duchowa? Słowiańskie mity – ludzie zamienieni w przyrodę, duchy lasu, słowiańskie koło czasu i rytuały przejścia. Teoria żywiołów. Teoria energii przestrzeni – feng shui w domu i poza domem. Szamanizm, Słowiańszczyzna – totemiczne zwierzęta i rośliny. Tworzenie terapeutycznego kręgu. Feng shui – jak stworzyć dobrą przestrzeń do życia na praktycznym przykładzie. Odnajdowanie własnych totemicznych roślin i zwierząt.

  • 12. Ja i moja rodzina (dla dorosłych, dla dzieci i nastolatków z rodzicami)

Prezentacja multimedialna – archetyp kobiety, archetyp mężczyzny według starej wiedzy. Ród według Słowian. Bogowie rodu, ludzkości, opiekunowie rodziny i losu ludzkiego. Toksyczna rodzina, toksyczne związki, zaburzenia osobowości, uzależnienia i wspóluzależnienia, schematy toksyczne u dzieci. Terapie i leczenie: terapia tradycyjna, ziołowa, terapia matczynej rany, ustawienia Hellingera, recall healing. Tworzenie terapeutycznego kręgu – mój archetyp męski/kobiecy. Odnajdywanie swojego miejsca w rodzinie – tworzenie mapy relacji rodzinnych z wykorzystaniem numerologii, teorii temperamentów, astrologii i teorii karmy. Zrozumienie osobistej karmy. PRaktyczna nauka EFT i rytuału radykalnego oczyszczania oraz medytacji regressingu i uwalniania ze ślubów, obietnic, zobowiązań karmicznych.

  • 13. Mój światopogląd (dla dorosłych, dla dzieci i nastolatków z rodzicami)

Prezentacja multimedialna – stara wiedza i jej źródło. Podobieństwa i różnice między wiarą przyrodzoną słowiańską, tao, teozofią, antropozofią, wedyjską filozofią, koncepcją jing jang, sziwaizmem, szamanizmem, I ching i zoroastrianizmem oraz chrześcijaństwem oficjalnych religii. Tworzenie kreatywnego kręgu – poznawanie słowiańskiego koła bogów oraz koncepcji drzewa życia w różnych filozofiach. Praktyczne zestawienie słowiańskiego koła bogów, cyklu przemian, koncepcji jing jang i rytuałów przejścia. Kwadratura koła. Wpisywanie przesileń i równonocy w koło roku. Zestawianie żywiołów, Tarota, temperamentów, pór roku, koncepcji męskości i żeńskości, by odnaleźć swoje miejsce w kole przemian, w cyklu życia.

  • 14. Moja dusza (dla dorosłych, dla dzieci i nastolatków z rodzicami)

Prezentacja multimedialna – Czym jest mitycyzm, kabała, kundalini, sufizm, tantra, droga bohatera? Co to jest samorealizacja, rozwój osobisty, rozwój duchowy? Jakie są poziomy duszy i rodzaje dusz? Ezoteryka versus egzoteryka. Tworzenie kręgu terapeutycznego – praktyczne ćwiczenia – jaką jestem duszą? jaki jest mój cel życiowy? jaka jest moja karma? Harmonizacja czakr. Praktyczna nauka medytacji (buddyjska, hinduska).

  • 15. Życie i śmierć (dla dorosłych, dla dzieci i nastolatków z rodzicami)

Prezentacja multimedialna – Co to jest życie po życiu? Doświadczenia ludzi, którzy przeszli śmierć kliniczną i powrócili do życia. Czym jest śmierć? Jak obumierają nasze poszczególne ciała (antropozofia). Reinkarnacja oraz koło życia i śmierci w różnych filozofiach. Tworzenie terapeutycznego kręgu – poznajemy bogów i święta związane z życiem. Poznajemy bogów i święta związane z umieraniem. Wszechobecne Święto Dziadów i kult przodków. Ostatnie namaszczenie, ostatni rytuał przejścia – w różnych filozofiach, głównie w słowiańskiej wierze przyrodzonej. Tworzymy własną księgę rodu. Tworzymy własne drzewo rodowe. Prosta metoda odprowadzania bliskich zmarłych.