KSIĄŻKA W JĘZYKU POLSKIM
Obecna książka jest drugą z serii o edukacji domowej. Napisałam już książkę, którą polecam Wam, „Edukacja domowa metodą Projektów i Języków”. Opisuję w niej nasze życie i sposoby na uczenie się świata. Naszą wolność edukacyjną. Nasze rodzinne pomysły na inspirację, naukę i entuzjazm. Oraz na naukę języków i przekazywanie dzieciom wartości. Tamta książka może być ogromną inspiracją, dla tych, którzy uczą się domowo stacjonarnie, choć mogą ją też wykorzystać te rodziny, które nie prowadzą edukacji domowej – jako dodatkowe inspiracje, oraz te rodziny, które podróżują. JEDNAK. Ta książka będzie szczególnie dla tych, którzy podróżują. Nie mają stałego domu. Ta książka może być dla tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z edukacją domową, bo ich dzieci są małe, i którzy chcą zrozumieć cały proces edukacyjny, od początku do końca. Otóż ja, w tych dwu książkach, chcę przekazać Wam moja pełną koncepcję edukacyjną od A do Z. Chcę pokazać, że dobrze jest zacząć naukę bardzo wcześnie, zwłaszcza języki, oraz wprowadzić edukację globalną od urodzenia, i zrobić to dość metodycznie i stacjonarnie. A potem, gdzie dzieci – przynajmniej niektóre – nieco podrosną, wprowadzić je w świat innych kultur, innych języków i innych wartości. Chcę pokazać czym różni się edukacja domowa stacjonarna od edukacji domowej w podróży – w praktyce.
Spis treści
Wstęp – Kim jesteśmy i dlaczego w podróży?
Rozdział 1 – Stereotypy na temat edukacji domowej
Rozdział 2 – Specyfika edukacji domowej w podróży
Rozdział 3 – Pięć języków w podróży
Rozdział 4 – Wolność! Unschooling?
Rozdział 5 – Projekty przyrodnicze
Rozdział 6 – Projekty geograficzne
Rozdział 7 – Projekty kulturowo-językowe i muzyka
Rozdział 8 – Archetypy, wartości i duchowość w podróży
Rozdział 9 – Trivium dla rodzimej mowy, historii i matematyki
Rozdział 10 – Globalna – wczesna dla brzdąców w podróży
Extra dodatek – Nasze niezbędniki w podróży. Spis bagażu. Kilka słów o wizji przyszłości edukacyjnej dla moich dzieci